דוגמאות לכתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית

אחד מסגנונות הכתיבה הפופולאריים ביותר בימנו היא כתיבה שיווקית. אנחנו יכולים למצוא את זה במגוון רחב של אתרי אינטרנט, אך גם במקומות אחרים, כולל בכלי תקשורת מסורתיים, בין אם זה עיתונות יומית ובין אם זה במגזינים שונים. מעבר לכך אנחנו יכולים למצוא סגנון זה באופן ספציפי במקורות מידע של עסקים ובעלי מקצוע, החל מפליירים, קטלוגים, ברושרים ועוד.

הרעיון של כתיבה שיווקית הוא מאוד פשוט וברור, למכור מוצר או שירות בצורה מותאמת לקהל יעד באמצעות טקסטים שמספקים מידע אינפורמטיבי על המוצר אך גם מידע שיווקי שישכנע את כל מי שקורא את התוכן, לקנות אותו.

כתיבה שיווקית

לא מדובר בכתיבה אובייקטיבית בהכרח, לא מדובר בכתיבה שנועדה להיות אקדמית, היא לא מיועדת לנתח מקרי מבחן או כל דבר דומה, יש מטרה אחת לכתיבה שיווקית והיא למכור. אך עם זאת, צריך לדעת כיצד לעשות את זה. אי אפשר לכתוב כל דבר בשביל למכור, אלא צריך לעשות את זה בצורה חכמה ומושכלת, על מנת שהקורא יבין מה אנחנו רוצים לשווק לו, מה אנחנו רוצים למכור וכיצד אנחנו רוצים לעשות את זה.

למשל, זה לא יהיה נכון לרשום דברים כמו "בואו תקנו אצלנו" או "שווה לכם לקנות אצלנו" מבלי להסביר מדוע, מבלי להסביר מה היתרונות של המוצר או השירות שאנחנו מבקשים למכור. זה גם לא יהיה נכון לרשום סיסמאות שיווקיות בנוסח "אנחנו הכי טובים ואנחנו הכי אמינים" מבלי שיהיה שום דבר מאחורי זה.

כאן המקום לציין, כתיבה שיווקית אומנם נוטה להגזמה, באופן טבעי יש שימוש גובר בשמות תואר, אך זה לא אמור להיות הבסיסי של כל הכתיבה, זה לא הדבר היחידי מאחוריו עומד הטקסט שאנחנו כותבים.

לפני סיום צריך להדגיש עוד נקודה, כשאנחנו משתמשים בכתיבה שיווקית, היא צריכה להיות מגובה בנתונים, בעובדות, מאחר וכך הדבר, חשוב שאלה יהיו דברים נכונים, אחרת מי שיבדוק אותם עלול לגלות שזה לא נכון ואז אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בבעיה הרבה יותר משמעותית. לכן מעבר לכל דבר אחר, כתיבה שיווקית צריכה להיות אמינה.

בלוג קידום אתרים שיווק באינטרנט שיווק עסקים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דף נחיתה לאיסוף לידים
כשמדובר על האינטרנט ועל שעות ארוכות של שוטטות בו ומדובר על המון אנשים שעושים את זה, למה שלא נמשוך את...
קרא עוד »
אוק 28, 2018
אומנות ה-Gaming בשניות – איך להפוך למקצוען בלי פשיטת רגל?
בימינו, גיימינג הוא לא רק תחביב אלא תרבות שלמה. בעוד שגיימרים מקצועיים מחזיקים במחשבים עוצמתיים, לא...
קרא עוד »
נוב 24, 2024
ניהול תדמית ברשת – איך עושים זאת נכון
בדרך כלל כאשר אנו רוצים לנהל תדמית של אתר או עסק באינטרנט, נדרשת מאיתנו להבין את הלך הרוח המתרחשת...
קרא עוד »
אוק 10, 2016
כל מה שכדאי להכיר על הדמיית אפליקציות ליזמים
בעידן שאנו חיים בו כיום אפליקציות תופסות חלק מרכזי וחשוב בחיים של כל אחד מאתנו. אפליקציות הן לא רק...
קרא עוד »
ינו 12, 2022
המהפכה הירוקה בניהול ציי רכב: איך לחסוך כסף ולתרום לסביבה בו זמנית
אם חשבתם שתחסכו כסף בניהול ציי רכב פשוט על ידי פחות נסיעות או תדלוק אחראי, תחשבו שוב! ניהול חכם וירוק...
קרא עוד »
אוג 31, 2025
קורס ניהול משא ומתן: המפתח להצלחה בעולם העסקים והחיים האישיים
בין אם מדובר בניהול עסקה, חתימת חוזה, גיוס עובדים, פתרון סכסוך או אפילו דיאלוג יומיומי עם בני משפחה —...
קרא עוד »
מאי 13, 2025
מיתוג עסקים כיצד עושים את זה נכון
העסק שאתה מנהלים או העסק שאתם רוצים לפתוח - חייב להיות ממותג נכון בעיני הלקוחות על מנת שהלקוח יזהה את...
קרא עוד »
אפר 12, 2021
בניית אתר – במה להתחיל?
מתלבטים מה לעשות כאשר אתם ניגשים למלאכה של בניית האתר שלכם ואיך להתחיל בכלל? מחפשים אחר מאגרי תמונות...
קרא עוד »
יול 29, 2019
10 סודות שלא ידעתם על עולם השיווק
המאמר באדיבות http://www.7doorsproductions.co.il הכל מתחיל בתכנון עליכם לדעת כי מסע שיווק טוב מתחיל ונגמר בתכנון...
קרא עוד »
מרץ 18, 2019
חוכמת המשחק: המדריך השלם לתחזוקת מתקני משחק בטוחים!
כאשר אנו מדברים על מתקני משחק כמו למשל ציוד לג'ימבורי מאתר עידן אל גני, אנו לרוב מתמקדים בכיף ובמשחק,...
קרא עוד »
נוב 17, 2024
כרטיסי ביקור – מוצר חובה או הוצאה מיותרת?
  כרטיסי ביקור נפוצים מאוד בקרב עסקים גדולים וקטנים כאחד, ניתן למצוא כרטיסי ביקור גם בחברות ענק...
קרא עוד »
מאי 19, 2014
מהי הדרך לא לפספס אף פולואפ ללקוח פוטנציאלי בעסק?
כל עסק בנוי ונשען בעיקר על הלקוחות שלו. גם עסק שלא מפגין כלל את התלות הזו בלקוחות והא מראה את עצמו...
קרא עוד »
מאי 24, 2022