בפיתוח אפליקציות ישנם מספר שלבים חשובים. השלב הראשון הוא צורך. זה יכול להיות צורך של בעל עסק שצריך אפליקציה ספציפית לעסק שלו וזה יכול להיות גם צורך ערטילאי כמו צורך בריגושים. משחק חדש במקום המשחק הישן, משחק שאף אחד לא חשב עליו או לחלופין ייתכן שכבר קיימת אפליקציה בנושא אך היא אינה מספקת, כמו פיתוח של וויז כשכבר היו בשוק תוכנות ניווט שונות. זה יכול גם לזהות צורך שעדיין אינו מורגש – כמו לנחש את הדבר הבא.

 

פיתוח אפליקציות לעסקים

מבחינת בעל העסק, הצורך יכול להיות רצון להתחרות בשוק עם עסקים המתחרים באותו תחום, הרצון ליצור ייחוד, למשוך לקוחות. זה יכול להיות שיפור מוצר קיים או העלאה של מוצר קיים בשוק ושדרוגו באמצעות פיתוח אפליקציות, כמו אפליקציה של עיתון שהיה עד כה מודפס בנייר. אפליקציה יכולה להיות מתן שירות ספציפי ללקוחות כמו דיווח על תאונה לחברת ביטוח, או כלי שיווקי גרידא שבו העסק נותן אפליקציה בחינם ויוצר לה קישורים לעסק שלו.

 

השלב החשוב בפיתוח אפליקציות

השלב השני בפיתוח האפליקציות הוא אפיון הצורך, הגדרת המטרה שהאפליקציה אמורה ליישם. בשלב זה יש להיות מאוד מדויקים כי היא הבסיס שעליו תפותח האפליקציה. כאן יש להגדיר את ההיקף שלה. כך למשל השאלה היא האם האפליקציה תכלול מידע כללי על העסק או רק גישה לאתר. האם אפשר יהיה לרכוש מוצרים באמצעות האפליקציה, האם יכללו תמונות של העסק וכדומה. בשלב זה המפתח ובעל העסק צריכים להגדיר צרכים בהתאם לתקציב ולייחד אותם באופן מקורי. למצוא נישה מיוחדת לעסק הספציפי. בשלב זה ייתכן שיתברר כי כבר קיימת אפליקציה בתחום ורק צריך להתאים אותה לעסק הקיים.

 

לאתר של שימארה אפליקציות:

http://www.shimara.co.il/

 

שלבי היישום והביצוע

בשלבים הבאים יש צורך להגדיר באיזו פלטפורמה תיושם האפליקציה. סמרטפון, אנדרואיד, האם היא תותאם לפלטפורמות אחרות כמו הטבלט, האייפד, המחשב הנייד, בלקברי וכדומה. לאחר מכן יש להגדיר כיצד האפליקציה תיראה מבחינה חזותית. לאחר שכל זה הוגדר ניגשים לשלב של פיתוח אפליקציות באמצעות הטכנולוגיה המתאימה ועל פי ההגדרות והצרכים שהוגדרו בין המפתח לבין בעל העסק. השלבים הבאים הם העלאת האפליקציה לחנות המתאימה ושיווק האפליקציה בצורה מקצועית.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *