מיתוג עסקי- חובה לכל עסק

פתרון מקיף לשיווק באינטרנט

 

מאמר זה יעזור לקוראים להבין מהו מיתוג עסקי וכיצד הוא יכול להוביל להצלחה של חברה או מוצר אותו היא משווקת. תהליך המיתוג זה תמיד יערב בניית זהות למוצר או לחברה, בניית קונספט עיצובי שיבדיל את המוצר מאחרים ועוד.

 

בידול הוא שם המשחק

המטרה העיקרית של מיתוג עסקי היא בידול ואין זה משנה אם מדובר על חברה, מוצר או שירות. יש לקחת בחשבון כי צרכנים תמיד שמים לב ולעיתים מעדיפים מותגים. מותג מבחינתם יכול להיות סמל סטאטוס חברתי (לובשים בגדים של מעצבים מפורסמים וכן הלאה) ותמיד בעל ערך כלשהו. בנוסף, מחקרים מצביעים על כך שהצרכנים בדרך כלל נשארים נאמנים למותגים נוספים. בעולם רווי מוצרים, שירותים ותחרות בלתי פוסקת, בידול הכרחי. שכן רק כך ישימו לב לחברה, מוצריה ו/או שירותיה. בידול הוא השלב הקודם אל המיתוג ועל מנת להגיע אליו יש להחליט מראש מיהו קהל היעד אליו מייעדים את המוצר ומה היתרון של אותו מוצר או שירות לעומת מוצרים ושירותים דומים לו.

 

מהו מיתוג עסקי?

מיתוג של עסק מוצריו ושירותיו חייב להתבצע על ידי מומחים בתחום. נכון להיום התחרותיות גדולה מאוד ואם לא מצליחים למתג את המוצר באופן מוצלח, קרוב לוודא שהוא "יטבע" בים המוצרים אותם מציעות חברות רבות. מיתוג של חברה תמיד יגע בערכים/מסרים אותם היא מעוניינת לייצג, השפה הייחודית לה, התפיסה השונה של החברה את לקוחותיה. לאחר ההחלטה על שלושת הדברים הללו ניתן להמשיך ולהחליט מה יהיה הלוגו של החברה, כיצד יהיה מעוצב אתר האינטרנט שלה, הסלוגן שלה, אילו צבעים ישקפו אותה בצורה הטובה ביותר וישויכו לה, מה תהיה השפה המיוחדת שלה לקהל היעד שלה, מי יהיה קהל היעד ועוד.

למעשה, שמדברים על מיתוג עסקי – ניתן לחשוב על מיתוג ובידול באותה נשימה – שכן חלק הכרחי מתהליך המיתוג בעולם תחרותי, הוא בידול מהמתחרים שלנו. עלינו לחשוב, בעזרת אנשי מקצוע – כיצד האסטרטגיה והחזון העסקי שלנו עוזרת להבדיל אותנו מהשאר ולהתבלט בתחומים מסוימים בהם אנו יכולים – ולהדגיש את זה בשפה העיצובית והמותגית שלנו.

 

לסיכום, מיתוג עסקי הוא תהליך שיווקי של תדמית המוצר, השירות או חברה מסוימת. כאן, תמיד יהיה מעורב עולם שלם של רגש, תפיסה מסוימת של החיים, ערכים ושפה ספציפית.

 

בלוג קידום אתרים שיווק באינטרנט שיווק עסקים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חשיפת האוצרות הנסתרים: 4 יתרונות פחות ידועים בכתיבת ספר
כאשר אנו חושבים על כתיבת ספר, היתרונות הראשונים שעולים לנו לראש נעים לרוב סביב ביטוי יצירתי, שיתוף...
קרא עוד »
אוק 08, 2023
מה חשוב לדעת על NFT
המידע באדיבות ניב נינבורג מומחה NFT אסימונים הם צורה חדשה של נכס דיגיטלי. הם יצרו דרך חדשה ייחודית...
קרא עוד »
ספט 29, 2022
מאגרי תמונות
חלק זה ידון בכמה ממאגרי התמונות הטובים ביותר באינטרנט, קלים לשימוש וניתן להשתמש בהם על ידי כל אחד....
קרא עוד »
אוג 31, 2022
העצמת מחקרים ועבודות אקדמיות עם תמלילים ברורים ומפורטים – הפנקס הסודי של ההצלחה האקדמית
למה תמלילים ברורים הם הכוח שמאחורי מחקר מעולה?   תחשוב רגע – עשית מחקר מטורף, מוזמנים עודף,...
קרא עוד »
מאי 18, 2025
הכוח של מערכות CRM: תובנות מפתח לעסקים
בעולם העסקים המהיר של היום, הבנה וניצול יעיל של מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) היא לא רק אופציה, אלא הכרח...
קרא עוד »
דצמ 13, 2023
תמלול שימוע
שימוע לפני פיטורים הוא זכות חוקית של כל עובד בישראל. אבל בפועל - זכות זו לא תמיד ממומשת ואף ממומשת...
קרא עוד »
יול 29, 2022
מה צריך ללמוד כדי לעבוד בסייבר?
1. היכרות עם עולם אבטחת הסייבר אבטחת סייבר הוא אחד התחומים המבוקשים והרווחיים ביותר בשוק העבודה של...
קרא עוד »
מאי 17, 2023
עיצוב גרפי באינטרנט
אחד המקצועות המבוקשים ביותר בתעשייה זה מעצבים גרפים וגרפיקאים! אם אתם אוהבים את עולם העיצוב תמונות,...
קרא עוד »
אוג 20, 2018
פרסום בגוגל – האם זה משתלם לנו?
מתחילת שנות האלפיים נכנס לעולם הפרסום שחקן חדש, גוגל שמו. מרביתנו מכירים את גוגל בזכות מנוע החיפוש...
קרא עוד »
דצמ 22, 2020
UX UI – אפיון חווית המשתמש
בכל פעם שמקימים אתר או אפליקציה חדשים, יש להביא בחשבון את חווית המשתמש והגורמים שיכולים להשפיע לטובה...
קרא עוד »
יונ 14, 2021
מרכזיה וירטואלית – מה זה ואת מי זה אמור לשרת?
אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשות בתי עסק בתחומים שונים היא מרכזייה. מדובר על כלי המאפשר לנו לקבל...
קרא עוד »
פבר 15, 2022
משפך שיווקי שמכניס תלמידים: איך לבנות קורס דיגיטלי שרוצה להירשם אליו פי כמה
כשמדברים על קורסים דיגיטליים בניב דיגיטל, כולם יודעים שיצירת תוכן מעולה זה רק חצי מהקרב. החצי השני,...
קרא עוד »
אפר 28, 2025