מה ההבדל בין דאטה אנליסט לדאטה אינג'ניר

האדם פיתח בעשרות השנים האחרונות טכנולוגיות מרחיקות לכת. הכניסה של טכנולוגיה מתקדמת ושל מחשבים חזקים מאפשרת לנו, האנושות, להביא הישגים חסרי תקדים ביחס למה שהיה שם לפנינו. אנחנו יכולים, בעזרת מכשיר קטן ביד לעשות הכל. אנחנו יכולים ללבוש שעון שימדוד כמה הלכנו ומה הדופק שלנו בעת קיום הפעילות בה אנחנו עוסקים כעת. הטכנולוגיות המתקדמות הללו לא היו יכולות להגיע בלי שהיו שם מי שאספו נתונים מהותיים עלינו בתור בני אדם וידעו איך לנהל אותם כך שיתנו מסקנות. 

מה עושה דאטה אנליסט

קחו לדוגמא פיתוח של מכוניות הנוסעות ללא נהג, טכנולוגיה שמפתחים אותה היום במרץ בכל העולם. בלי לדעת ולהכיר את הפעילות של הנהג הממוצע יהיה קשה ליצור מערכת שתדמה נהג אנושי. דאטה אנליסט הוא מי שמקטלג את הנתונים המגיעים מהשטח. המטרה היא להכניס לתוך המערכת את הנתונים בלי שגיאות כדי שאלו יעברו הלאה. 

מה התפקיד של דאטה אנג'ניר

אחרי שהנתונים נאספו צריך לבחון אותם, לעשות ממוצע והשוואה בין כל חלקי המידע שנאספו כדי להגיע למקנות שישפיעו על פיתוח המוצר בסופו של דבר. מדובר כמו על שלב נוסף, על לבנה נוספת במגדל שהוא בחינה ובקרה על הנתונים. התפקיד של דאטה אנג'ניר הוא להצליח לתרגם דרך תוכנות מחשב מתקדמות את המידע שנאסף בעיקביות. 

שני אלו מקצועות מבוקשים היום 

מחשבים יכולים לעשות לא מעט דברים אבל הם לא יכולים לחשוב במקומנו, בני האדם. אנחנו אלו שבסופו של דבר מכתיבים את הקצב ואנחנו מי שיכולים להגיד מה הם הנתונים הרלוונטיים עבורינו ומה לא ומתוכם ליצור דברים חדשים. 

אין חברה בענף ההייטק שלא צריכה מנתחי ידע ברמה מתקדמת.

מתעניינים בקורס דאטה אנליסט או בbig data קורס? הקליקו על הלינק

כללי קידום אתרים שיווק באינטרנט שיווק עסקים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דגשים חשובים לבניית אתר מכירות
היום, בשביל להצליח במכירות, מעבר לכל הדברים הרגילים שאנחנו צריכים, בין עם זה יכולת שכנוע ובין עם זה...
קרא עוד »
דצמ 20, 2018
בניית אתר חנות – איך עושים את זה בצורה יצירתית?
ישנן דרכים שונות כיצד למשוך את הלקוחות שלנו לרכוש מוצרים אצלנו. אנחנו יכולים לעשות את זה באמצעות...
קרא עוד »
פבר 17, 2022
קישורים חיצוניים – למה צריך אותם?
מי ש נכנס לעובי הקורה בכל הנוגע לקידום אתרי אינטרנט ובכלל לקידום און ליין - יודע כי ישנה שיטה נפוצה...
קרא עוד »
פבר 26, 2020