מיתוג עסקי- חובה לכל עסק
מאמר זה יעזור לקוראים להבין מהו מיתוג עסקי וכיצד הוא יכול להוביל להצלחה של חברה או מוצר אותו היא משווקת. תהליך המיתוג זה תמיד יערב בניית זהות למוצר או לחברה, בניית קונספט עיצובי שיבדיל את המוצר מאחרים ועוד.
בידול הוא שם המשחק
המטרה העיקרית של מיתוג עסקי היא בידול ואין זה משנה אם מדובר על חברה, מוצר או שירות. יש לקחת בחשבון כי צרכנים תמיד שמים לב ולעיתים מעדיפים מותגים. מותג מבחינתם יכול להיות סמל סטאטוס חברתי (לובשים בגדים של מעצבים מפורסמים וכן הלאה) ותמיד בעל ערך כלשהו. בנוסף, מחקרים מצביעים על כך שהצרכנים בדרך כלל נשארים נאמנים למותגים נוספים. בעולם רווי מוצרים, שירותים ותחרות בלתי פוסקת, בידול הכרחי. שכן רק כך ישימו לב לחברה, מוצריה ו/או שירותיה. בידול הוא השלב הקודם אל המיתוג ועל מנת להגיע אליו יש להחליט מראש מיהו קהל היעד אליו מייעדים את המוצר ומה היתרון של אותו מוצר או שירות לעומת מוצרים ושירותים דומים לו.
מהו מיתוג עסקי?
מיתוג של עסק מוצריו ושירותיו חייב להתבצע על ידי מומחים בתחום. נכון להיום התחרותיות גדולה מאוד ואם לא מצליחים למתג את המוצר באופן מוצלח, קרוב לוודא שהוא "יטבע" בים המוצרים אותם מציעות חברות רבות. מיתוג של חברה תמיד יגע בערכים/מסרים אותם היא מעוניינת לייצג, השפה הייחודית לה, התפיסה השונה של החברה את לקוחותיה. לאחר ההחלטה על שלושת הדברים הללו ניתן להמשיך ולהחליט מה יהיה הלוגו של החברה, כיצד יהיה מעוצב אתר האינטרנט שלה, הסלוגן שלה, אילו צבעים ישקפו אותה בצורה הטובה ביותר וישויכו לה, מה תהיה השפה המיוחדת שלה לקהל היעד שלה, מי יהיה קהל היעד ועוד.
למעשה, שמדברים על מיתוג עסקי – ניתן לחשוב על מיתוג ובידול באותה נשימה – שכן חלק הכרחי מתהליך המיתוג בעולם תחרותי, הוא בידול מהמתחרים שלנו. עלינו לחשוב, בעזרת אנשי מקצוע – כיצד האסטרטגיה והחזון העסקי שלנו עוזרת להבדיל אותנו מהשאר ולהתבלט בתחומים מסוימים בהם אנו יכולים – ולהדגיש את זה בשפה העיצובית והמותגית שלנו.
לסיכום, מיתוג עסקי הוא תהליך שיווקי של תדמית המוצר, השירות או חברה מסוימת. כאן, תמיד יהיה מעורב עולם שלם של רגש, תפיסה מסוימת של החיים, ערכים ושפה ספציפית.