שיווק באינטרנט – לב תמהיל השיווק העסקי
עוד כשהיינו ילדים קטנים, למדנו שבחיים, לפעמים קוביית דומינו אחת שהונחה לא כמו שצריך, עלולה להרוס רכבת של מאות קוביות אחרות. התובנה הזאת מהווה בסיס חשוב להצלחה בעולם העסקי. אלמנטים רבים דרושים כדי להגיע לרווחים והצלחה לאורך זמן, ומספיק נושא אחד אותו זנחתם כדי 'להפיל' את כל השאר. שיווק באינטרנט הוא דוגמא נפלאה לאלמנט שחשיבותו כה גבוהה, שאם לא תעניקו לו את תשומת הלב הראויה, כל העבודה הקשה שלכם עלולה לרדת לטמיון. אז בואו נראה מה כל כך חשוב בשיווק און ליין ואיך עושים את זה נכון.
מהו שיווק באינטרנט?
שיווק בכללותו הוא אלמנט עיקרי להצלחה. קבלן שבנה בניין מפואר ומרשים ומציע את דירותיו למכירה במחיר מציאה יזכה להצלחה מהירה, לא? לא אם הוא לא ישווק את הבניין ו"יפיץ את הבשורה". שיווק באינטרנט הוא, ללא ספק, הכלי המרכזי בתחום, שמאפיל על הכלים המסורתיים שעדיין נחשבים חלק חשוב מהתמהיל, אך כוחם הולך ודועך (כמו העיתונות, הרדיו, שלטי החוצות וכו').
שיווק באינטרנט הינו תהליך ממושך הדורש ידע מקצועי והבנה מלאה, הן של עולם השיווק בכללותו והן של תחום העיסוק הספציפי שלכם. בתהליך מספר שלבים מרכזיים, אשר כל שלב תלוי בהצלחת השלב הקודם. השלב הראשוני והבסיסי (אחרי ששכרתם שירותי חברת שיווק או יועץ שיווק מומחה ולא התפתיתם לשווק את עצמכם בעצמכם) הוא חקר השוק שמטרתו היא הבנה על בוריה של כלל האלמנטים המשפיעים על תחום העיסוק שלכם, בראשם מי הוא קהל הלקוחות שלו, מה הרגלי הגלישה / צריכה שלו, מי הם המתחרים שלכם, במה אתם טובים יותר מהם, מה הם נקודות החולשה שלכם לעומתם, כיצד ניתן להניע את הלקוחות הפוטנציאלים לפעולה, כיצד ניתן לגרום להם לעבור אליכם ועוד. מחקר ראוי לוקח זמן לא מבוטל, מאמץ והשקעה אבל הוא הבסיס האיתן לשיווק מוצלח.
השלב השני הוא בחירת אסטרטגיית שיווק אינטרנט. כלומר, תכנית פעולה המבוססת על תוצאות המחקר שערכתם ואשר מנבאת, בקווים כלליים, את תוצאות הפעולות העתידיות שלכם. האסטרטגיה הינה מסגרת כללית לפעולה. בשלב השלישי – בניית מערכת פעולות שיווק באפיקים השונים, תהיה ירידה לרזולוציות פעולה ממוקדות יותר, אשר יכללו לוחות זמנים, אפיקי אינטרנט לשיווק, תכניות גיבוי, מועדים לבחינת הישגים ותוצאות ועוד. השלב הרביעי הוא סיכום ביניים אשר יתקיים אחת לתקופה ואשר בו יבחנו תוצאות השיווק לעומק, בד בבד להחלטות לגבי המשך פעולה ואסטרטגיה.
נדגיש מספר נקודות לסיום: קודם כל, חשיבות הרשתות החברתיות. שיווק באינטרנט בלי התייחסות לפייסבוק ושות" אינו שלם ואינו ישיג תוצאות טובות לאורך זמן. שנית, בחירת החברה המשווקת. הקדישו את מרב המאמצים והמשאבים לעניין. מדובר בנושא חשוב במיוחד. שלישית, עלויות. לא זולות, אבל הרבה יותר יקר לשבת בחיבוק ידיים ולא לשווק את העסק שלכם…
שיווק באינטרנט – הדרך היעילה להצלחה בטוחה