סקרי שביעות רצון – היבטים שחשוב לקחת בחשבון
סקרי שביעות רצון הם כלים חשובים לאיסוף משוב מלקוחות, עובדים או כל קבוצה שתרצו להעריך את רמות שביעות הרצון שלה. כדי ליצור סקר שביעות רצון יעיל, חשוב לשקול היבטים שונים ולפעול לפי שיטות עבודה מומלצות.
ביצוע סקר שביעות רצון אינו מאמץ חד פעמי אלא תהליך מתמשך לאמוד ולשפר את רמות שביעות הרצון. מדידה קבועה ופעולה לפי משוב יכולה להוביל לתוצאות טובות יותר ולקהל מרוצה יותר.
איך עושים סקר?
1. הגדר את היעדים שלך:
נסח בבירור את המטרות והיעדים של כל סקר שביעות רצון. מה אתה רוצה ללמוד או למדוד? האם אתה מעריך את שביעות רצון הלקוחות, מעורבות העובדים, משוב על המוצר או משהו אחר?
2. זהה את קהל היעד שלך:
קבע מי ישתתף בסקר. ודא שגודל המדגם שלך מייצג את הקהל שלך כדי לקבל תוצאות משמעותיות.
3. בחר שיטת סקר:
החלט על שיטת הסקר המתאימה ביותר לקהל שלך, שיכולה לכלול סקרים מקוונים, ראיונות טלפוניים, ראיונות אישיים או סקרים מבוססי נייר.
4. פתח שאלות סקר:
צור שאלות ברורות ותמציתיות הקשורות ישירות ליעדים שלך. השתמש בשילוב של שאלות סגורות (רב ברירה, כן/לא) ושאלות פתוחות כדי לאסוף נתונים כמותיים ואיכותיים. ודא שהשאלות אינן משוחדות וניטרליות.
5. שקול את פורמט הסקר:
קבע את המבנה של הסקר שלך, כולל סדר השאלות, השימוש בלוגיקת דילוג (כאשר המשיבים מדלגים על שאלות מסוימות על סמך תשובותיהם הקודמות), והאורך הכולל של הסקר (לסקרים קצרים יותר יש שיעורי תגובה גבוהים יותר).
6. מבחן טייס את הסקר:
לפני שליחת הסקר לקהל היעד שלך, ערכו מבחן פיילוט עם קבוצה קטנה כדי לזהות בעיות עם בהירות השאלה, זרימת הסקר או תקלות טכניות.
7. נהל את הסקר:
הפיצו את הסקר לקהל היעד שלכם בשיטה הנבחרת. ודא שהתהליך יהיה פשוט וידידותי למשתמש.
8. שמור על סודיות ואנונימיות:
ודא שתשובות הסקר נשמרות בסודיות ואנונימיות במידת הצורך כדי לעודד משוב כנה.