פתיחת עסק חדש
השקעתם את מיטב המרץ והמאמצים ברעיון, בכיוון, בבסיס לעסק החדש שלכם. אולי הלכם לקורסים או הדרכות של ארגונים שונים כגון מט"י. והנה מגיע סוף סוף היום שבו אתם יוצאים לדרך, עם החלום שלכם שהוא כולו רק שלכם, אך הנה נתקלתם בבעיה הראשונה – איך מתחילים? מהם הדברים הראשונים שעליי לעשות כדי שהעסק שלי יוכל להמריא באמת? איך מקימים בכלל עסק, בפועל לא בתאוריה? למזלכם, הדרך היא ברורה מאוד. אומנם יש הרבה מאוד לעשות, אך תהליך פתיחת עסק הוא תהליך מסודר וברור.
מתחילים בהקמת העסק
לתהליך פתיחת עסק יש שלושה שלבים עיקריים, אשר כל בעל עסק צריך לעבור אותם על מנת שהעסק יעמוד על הרגליים באופן חוקי ועל פי הנחיות מדינת ישראל. לפני שאנחנו מתחילים בתהליך, כדאי להתאזר באורך רוח. אומנם התהליך אינו כזה מורכב, אבל ההתנהלות הבירוקרטית לעיתים יכולה להיות מתישה ומציקה, בעיקר בשל אי-רגישות של המוסדות הבירוקרטיים בישראל. עם זאת, זה לא אומר שהדבר קשה ומסובך.
שלב ראשון: מע"מ
השלב הראשון הוא לפתוח עסק במס ערך מוסף, אותו מוסד אשר אנו מכירים גם בשם מע"מ. אך לפני שעושים זאת, צריך להתייעץ עם רואה חשבון מנוסה לגבי איזה סוג עסק בדיוק אנחנו פותחים. האם מדובר בעוסק פטור, או אולי בעוסק מורשה? אולי בכלל אנחנו פותחים חברה בע"מ או שותפות? סוגי העסקים השונים משפיעים מאוד על רמת המיסוי, המעקב, צורץ הגשת החומרים למע"מ והרשויות השונות, וגם הטפסים שתצטרכו להגיש בעת הבקשה.
שלב שני: מס הכנסה
השלב השני הוא פתיחת תיק במס הכנסה. הדבר חשוב מאין כמוהו מאחר ומדובר ברשות מס נפרדת ממע"מ, וצורת המיסוי הינה אף היא שונה לחלוטין. שתי רשויות אילו בודקות באופן תדיר את ההכנסות וההוצאות שלכם, ועל פי הן נקבע המיסוי שתצטרכו לשלם.
שלב שלישי: ביטוח לאומי
השלב השלישי הוא המוסד לביטוח לאומי. רובנו נוטים לשכוח ממוסד זה, מאחר ויש נטייה במשק להתייחס אליו כאל מובן מאליו בעודנו שכירים. ובכן, כל עוד אינכם שכירים חשוב מאוד להיות במעקב צמוד עם ביטוח לאומי, אשר תמיד יכולים להפתיע אותנו יום אחד עם חשבון גדול ופעולות מיידיות לגבייתו. אם מדובר בתיק עצמאי, למשל, אז יש לפתוח תיק תואם אשר נקרא "טופס 6101".
הדרך הפשוטה והיעילה
כמובן שיש דרך נוחה יותר להתעסקות הזו, והיא לקחת רואה חשבון איכותי אשר יידע לתת מענה מקיף וממוקד, לארגן ולסדר את הכל בצורה מסודרת, וכך להקפיד ולעקוב אחר מצבכם בכל שלב. יש יתרונות נוספים לשירותי הנהלת חשבונות, כגון התעסקות מול הגורמים השונים, ועוד.