תאורת חירום
בכל מבנה כיום, אנחנו יכולים למצוא תאורת חירום אשר מותקנת בחדרי המדרגות, מסדרונות, לובי, חניונים, נתיבי מילוט ובעוד שורה של חללים במבנה, בין אם זה בשטחים המשותפים ובין אם זה בשטחים פרטיים.
הרעיון של תאורת חירום הוא פשוט, בשעת אירוע חירום למשל שריפה, נפילת רשת חשמל או כל דבר אחר שמונע מהחשמל לעבוד כנדרש, יש צורך בתאורת חירום אשר תפעל באופן אוטומטי מבלי שיש צורך ברשת החשמל לשום כך. תאורה זו אמורה לפעול במשך שעה לפחות, על מנת שאנשים יוכלו לצאת מהמקום בצורה בטוחה ונוחה.
תאורת חירום עובדת על סוללות, אשר יש לבדוק את תקינותם במסגרת בדיקות תקופתיות. ברגע שהמערכות במבנה קורסות ואין חשמל, תאורת החירום אמורה להידלק באופן אוטומטי.
חשוב להדגיש, יש כללים שונים לפיהם תאורת חירום אמורה להיות מותקנת ולעבוד, כללים אלו נקבעים על פי התקנים והרגולציה שכתובים בחוק. על מנת שיהיה ניתן להשתמש במבנה ולאכלס אותו בדיירים או עובדים, יש צורך לבדוק תחילה האם תאורת החירום מותקנת כמו שצריך על פי התקנים ורק לאחר מכן ניתן להפעיל את המקום.
מה אומר החוק?
אנחנו נתייחס כאן לשורה של נקודות בסיסיות שקובע החוק ביחס לתאורת חירום. מן הסתם, סעיפים אלו נקבעו אחרי בדיקות ומחקרים, אך מנת לעת הם משתנים ויכולים להשתנות גם בעתיד, במידה ויתברר שישנן אפשרויות הרבה יותר נוחות ורלוונטיות.
מיקום התקנה – תאורת חירום יש להתקין כאמור בכל נתיבי המילוט ובאזורים המשותפים. יש להתקין אותם בקיר או על גבי התקרה, באופן כזה שכולם יכולים לראות אותם.
תוכן השלטים – השלטים אמורים להורות מה צריך לעשות, בין זה שלט לדלת חירום, שלט יציאה ועוד. המילים צריכות להיות ברורות, ונוחות לקריאה. עובי אותיות 15 ס"מ, מרווח בין אותיות 10 ס"מ לפחות.
פיזור אור – השלטים אמורים להיות מוארים בצורה נעימה, לפזר את האור ולא לסנוור.
טמפרטורות – תאורת חירום צריכה להתאים לטמפרטורה של 35 מעלות, אחרת יהיה קשה להפעיל אותה.
ההתקנה מתבצעת על ידי חשמלאי מוסמך ויש לבצע בדיקה מקיפה של התאורה אחרי ההתקנה.