קידום אורגני או ממומן: מה מתאים לעסק שלי?
אין ספק כי המדיה המובילה כיום לפרסום עסקים היא האינטרנט. מנוע החיפוש של גוגל הוא ללא ספק פלטפורמת הפרסום הגדולה והמובילה בעולם כיום. בין אם אתם בוחרים בפרסום אורגני או ממומן אתם תוכלו להביא תוצאות מדהימות, להרחיב את מעגל הלקוחות שלכם, לשדרג את העסק שלכם ולהתקדם משמעותית. בין הקידום האורגני והממומן יש כמובן הבדלים ויהיה עליכם להתאים את סוג הפרסום של העסק שלכם על פי המשמעויות השונות של טכניקות שיווק ופרסום אלו.
מהו קידום ממומן?
הקידום הממומן בגוגל עובד בפלטפורמת הפרסום שלהם הנקראת Google Adwords. שיטת הפרסום נקרא PPC כלומר; תשלום לפי קליק. מכאן אתם מבינים שהעיקר בפלטפורמת פרסום זו היא שאתם משלמים סכום מסוים בעבור כל מבקר הלוחץ על המודעה שלכם ונכנס לאתר שלכם. בין אם זה משתלם או לא? זה תלוי כמובן בסוג העסק, בתקציב, במטרות שלכם לטווח הקצר והארוך, בהכשרה המקצועית שלכם לשלם פחות ולהרוויח יותר ועוד.
יתרונות הקידום הממומן:
- המודעה מפורסמת 24/7 כל עוד תפעילו אותה.
- המודעה תהיה בראש התוצאות כל עוד תציעו יותר כסף ממודעות מתחרות.
- יש לכם שליטה מלאה מתי להתחיל ולהפסיק את הקמפיין (תוכלו לקבוע מראש תאריכים להתחלה וסיום הקמפיין).
- ניתן לבחון תוצאות בקלות באמצעות הנתונים של גוגל אדווארדס על הקמפיין גם בזמן הקמפיין עצמו ולא רק בסופו.
- ניתן לשנות את המודעות בכל זמן שתרצו.
- תוצאות מהירות (בתוך כמה שעות תוכלו כבר לקבל מבקרים ואפילו לקוחות באתר שלכם).
מהו קידום אורגני?
קידום אורגני הוא תהליך טבעי יותר אותו האתר עושה כדי להתקדם במעלה תוצאות החיפוש האורגניות. תוצאות חיפוש אורגניות הכוונה לכל תוצאות החיפוש שאינן ממומנות. מדובר בשיטה הפועלת לטווח הארוך יותר אך יכולה להניב התוצאות הטובות ביותר במידה והעבודה על קידום האתר תתבצע נכון ובצורה יציבה לאורך זמן.
יתרונות הקידום האורגני:
- מוניטין – אתר הנמצא במעלה תוצאות הדירוג האורגניות נחשב כאוטוריטה בתחומו וגולשים מחזיקים ממנו כמקור אמין יותר למה שחיפשו.
- גולשים מגיעים לאתר 24 שעות ביממה ללא הגבלת כניסות ובהתאם לחיפושים השונים שהובילו לאתר שלכם.
- אתם משלמים סכום קבוע לחברת קידום האתרים שמבצעת עבורכם את העבודה ויודעים שזה עומד בתקציב שלכם ללא הפתעות מיותרות.
- לטווח הארוך מניב תוצאות טובות יותר במאות ואף אלפי אחוזים.
- תורם למיתוג העסק.
לסיכום, ישנם לא מעט הבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן. מומלץ להיוועץ עם חברת שיווק מקצועית בנוגע למה מתאים לעסק שלכם וביחד עם המטרות שלכם לטווח הקצר והארוך להחליט מה עדיף עבור העסק ופשוט – להתחיל.