ערוצים לשיווק באינטרנט

פתרון מקיף לשיווק באינטרנט

 

בעידן שלנו כשהאינטרנט והרשתות החברתיות משחקים תפקיד עיקרי בשיווק עסקים, לא מספיק כבר לפרסם את העסק בעיתון או בשלטי חוצות. כל עסק, גדול או קטן, צריך לקחת בחשבון שכדי לקבל הכרה ולהתפרסם הוא צריך להופיע בגוגל, כי אם הוא לא שם הוא פשוט לא קיים.

קיימים מספר דרכים לשווק את העסק שלנו באינטרנט, חלקם מותאמים יותר לעסקים כאלו או אחרים, ההבדלים הם בערוצים השונים ברשת, בתקציב השיווק שיש לכל עסק ובזמן והסבלנות שיש לו להשקיע.

קידום אורגני (SEO)

קידום אורגני או SEO (Search Engine Optimization) היא שיטה לקידום אתרים בגוגל המורכבת ממספר פרמטרים וכללים שיש לעשותם על מנת "למצוא חן בעיני גוגל", ליצור אמינות במנוע החיפוש ולקבל דירוג גבוה. תחילה יש לעשות מחקר מילות מפתח ולרכז את המילים העיקריות לקידום על פי נפחי החיפוש שלהן, הרלוונטיות שלהן לאתר וכמובן שיהיו מילים הגיוניות ותקניות לשפה העברית. הקידום מתחלק לעבודה פנימית בתוך האתר ועבודה חיצונית. בתוך האתר עושים אופטימיזציה (מיטוב) לטקסטים, מקפידים כי התוכן הוא עשיר ואיכותי והכי חשוב טבעי. יש להקפיד על כותרות מתאימות, טייטלים וכתובות friendly url בהתאם למילות הקידום שבחרנו. יש לבנות היררכיה מתאימה לאתר, קטגוריות ותת קטגוריות ולהעשיר את האתר בתוכן איכותי שנותן ערך מוסף לנושא.

הפעילות החיצונית של הקידום היא על ידי בניית קישורים ממקורות חיצוניים ברשת אל האתר – שימוש בפורומים ובקהילות, בלוגים, המלצות, פרסום מאמרים באתרים חזקים ויצירת שתפ"ים עם אתרים אחרים. יש לציין כי בקידום אורגני התהליך בו מתחילים לראות תוצאות הוא תהליך הדרגתי שלוקח זמן, בונים בסיס יציב שגדל לאט לאט ויכול להגיע למקומות גבוהים מאוד לאורך זמן – כמובן כל עוד משחקים לפי הכללים.

קידום ממומן (SEM)

קידום ממומן SEM (Search Engine Marketing) להבדיל מקידום אורגני, רואים תוצאות באופן מיידי ברגע שמתחילים את התהליך. חשוב לדעת לנהל את הקמפיין הממומן בצורה נכונה, כי אחרת הוא עלול לגרום להפסדים כספיים. קידום כזה יכול להתאים לעסקים קטנים וגדולים כאחד.

רשתות חברתיות

בעידן הפייסבוק והיוטיוב, הלינקדין והטוויטר – מי יכול להתעלם מהרשתות החברתיות שמשתלטות על העולם ובעזרתן ניתן להשיג פרסום רב והכרה נרחבת לעסק שלך. ברשתות החברתיות יש גישה חופשית, כל אחד יכול לפתוח פרופיל, דף, קבוצה, לצרף חברים ולפרסם שם כל מיני מידע ומבצעים על העסק. אפשר גם לשלב קמפיינים בפייסבוק ופרסומות – שזה כבר מצריך יותר ניסיון והשקעה, כסף וכמובן זמן. מסרטונים לתמונות המבחר הוא אינסופי, יצירת שיח גולשים, תגובות ולייקים כל מה שאפשר כדי להיות מוכר.

 

לסיכום

יש המון ערוצים באינטרנט דרכם ניתן לשווק את העסק שלנו, מומלץ לערוך מעין תוכנית שיווקית ולחשוב תחילה על התקציב שאנחנו מעוניינים להשקיע בשיווק, הכלים והזמן שיש לרשותנו ואז לבחור בערוץ המתאים לנו ביותר, או לחילופין לשלב בין כמה שיטות לשיווק באינטרנט ואז להשיג את התוצאות המירביות ביותר.

 מידע נוסף: קידום אתרים לעסקים

בלוג קידום אתרים שיווק באינטרנט שיווק עסקים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לבחור חברה לפיתוח מערכות עסקיות? מדריך לאומץ עסקי
בחירת חברה לפיתוח מערכות עסקיות היא לא משימה קלה, במיוחד כשיש שפע של אפשרויות בשוק. הכלים הדיגיטליים...
קרא עוד »
ספט 12, 2024
ניהול מסמכים בעידן הדיגיטלי
  רבים טוענים כי אין טעם להתחיל ולהעביר את כל המשרד ממצב של ניירת ידנית אל סריקת מסמכים דיגיטלית אם...
קרא עוד »
מאי 22, 2013
שיווק באמצעות תוכן
הגיע הזמן לדבר על תוכן, אותו תוכן שמניע לא מעט עסקים ומביא לא מעט לקוחות, אתם יכולים לכנות את זה תכנית...
קרא עוד »
מרץ 07, 2017
אחסון אתרי וורדפרס – מידע חשוב
וורדפרס היא מערכת ה-CMS הפופולרית ביותר שיש. היא נמצאת בשימוש על ידי יותר ממחצית מאתרי האינטרנט והיא...
קרא עוד »
מרץ 22, 2023
איך מנהלים ומתחזקים חנות וירטואלית
יש לכם אתר אינטרנט ואתם רוצים להפיק ממנו את המירב? אנחנו מזמינים אתכם להכיר את האפשרויות העומדות...
קרא עוד »
מאי 19, 2022
השילוב המנצח בין כלים פסיכולוגיים מקצועיים ורגישות תרבותית בטיפול לציבור הדתי – איך עושים את זה נכון?
טיפול נפשי? כן, אבל לא סתם טיפול נפשי! כשמדברים על טיפול לאוכלוסייה הדתית אצל יואב אריה לוי פסיכולוג...
קרא עוד »
אוק 29, 2025
בניית אתרים בשנת 2022 – כל מה שצריך לדעת
בניית אתר אינטרנט בשנת 2022 שונה לחלוטין מבניית אתרי אינטרנט לפני עשרים שנה. במאמר זה נרחיב אודות...
קרא עוד »
מרץ 06, 2022
איזו פלטפורמה הכי טובה לבניית חנות וירטואלית?
הדבר הכי בולט היום הוא שישנה תנועה אל עבר בנייה של אתרי מסחר אונליין, בעיקר מצב הכלכלה שבו בארץ וברחבי...
קרא עוד »
דצמ 01, 2020
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג שיווק באינטרנט נחשב לאחד הכלים היעילים ביותר בעולם השיווק והקידום של היום. אין ספק כי היום אנחנו...
קרא עוד »
אוג 25, 2019
איפה הכי כדאי לבצע קניית דומיינים?
קנייה של דומיין מאפשרת לאנשים להתחיל ולהריץ את האתר שלהם, וזאת כאשר השלב שצריך לקחת בחשבון לאחר מכן...
קרא עוד »
דצמ 12, 2016
איך פרסום מאמרים משפיע על דירוג האתר שלך בגוגל?
קידום אורגני היא אחת מטכניקות השיווק המובילות באינטרנט כיום והיא מכילה עשרות ואולי אף מאות פרמטרים...
קרא עוד »
יול 11, 2017
פרסום בגוגל
תפקיד הפרסום משתנה. מנועי החיפוש הפכו ליותר ויותר אינטליגנטיים והם אפשרו ליצור מגוון רחב של תוכן...
קרא עוד »
יול 13, 2022