חומרים למדפסת 3D – איך בוחרים חומרי גלם איכותיים?

עם ההתפתחות של תחום ההדפסה בתלת ממד פותחו חומרים ייעודיים להבטחת הדפסה איכותית. על רקע המגוון של החומרים הקיימים, צריך לדעת איך לבחור את חומרי הגלם האיכותיים והנכונים. מה צריך לדעת על חומרים למדפסת 3D ואיך בוחרים, מדריך. 

חומרים למדפסת 3D בהתאם לשימוש הרצוי במודל

דבר שצריך לדעת לפני קניית חומרים למדפסת 3D הוא שגם חומר איכותי לא תמיד יתאים לכל מטרה. כלומר, קודם צריך לדעת מהי המטרה של המודל המודפס. למשל, אם רוצים להדפיס כוס שתיה או צלחת, יש צורך בחומר שיתאים מבחינה בריאותית למגע עם מזון. אם מדפיסים בורג פלסטי או שמכינים קישוט לתצוגה או לאוסף, חומרים קשיחים יותר ועמידים יהיו עדיפים. חומרים למדפסת 3D שנקראים PLA, לדוגמא, נחשבים למתאימים ולאיכותיים כשרוצים להדפיס כלי למטבח, כלי הגשה או קופסה לאחסון, צעצוע בטיחותי לילד קטן וכדומה. 

הדפסות מפורטות, מרובות פרטים 

חומרים למדפסת 3D כדאי לבחור גם לפי רמת הפירוט הנדרשת בהדפסה. לדוגמא, אם מדפיסים מודל בעל איכות עיצובית, עם הרבה מאוד פרטים קטנים שצריכים להיראות היטב ולהיות ברורים, ניתן להשתמש בחומרים מבוססי שרף. צריך לדעת שישנם שרפים ברמות איכות שונות ובמיטבם, הם מתאימים גם להדפסות בצבע וכן להכנת מודלים שאפשר לצבוע אותם גם כשהם מוכנים, מודפסים ומוקשים. 

פולימרים משולבים 

כיום זמינים גם חומרים למדפסת 3D שמיוצרים משילוב של חומרים להשגת תכונות רצויות. לדוגמא, פולימרים המשולבים בין מרכיבים פלסטיים לבין מתכות שונות, לרבות מתכות יקרות כגון זהב או כסף. באמצעות חומרים כאלה ניתן להכין אובייקטים ומודלים במראה יוקרתי במיוחד או בעיצוב מתכתי. הדפסה כזאת איננה בהכרח בעל תכלית תעשייתית (כלומר לא תתאים לייצור אלמנטים מוליכי חשמל, למשל).

כללי קידום אתרים שיווק באינטרנט שיווק עסקים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פענוח ההתאמה של קידום ושיווק ברשתות חברתיות
ברוכים הבאים למסע של חקר לתוך העולם המסקרן של קידום ושיווק ברשתות חברתיות. כסמכות מוכרת בתחום זה, אני...
קרא עוד »
ינו 08, 2024
כמה עולה לי קידום ברשתות החברתיות?
כל אדם שניסה את כוחו בעולם קידום ברשתות חברתיות  יודע, שאין דבר מורכב יותר מלגרום לתוכן שלכם להראות....
קרא עוד »
יול 22, 2016
החשיבות של שירותי ענן לעסקים
  החשיבות של שירותי ענן לסקטור העסקי גדולה מאוד. אם בעבר, עסקים נאלצו להוציא כספים רבים על שירותים...
קרא עוד »
אפר 21, 2014